Boganmeldelse – Abandoned vol 3

Sponsoreret

Da jeg den anden dag skrev om 7 bøger jeg helt sikkert skal læse, var Abandoned af Jan elhøj og Morten kirckhoff iblandt listen, med alle tre bøger i serien. Nyeste bog har jeg fået mulighed for at anmelde og kigge nærmere i. Det har jeg glædet mig rigtig meget til at dele med jer.

Bogen er fyldt med billeder fra mange forskellige steder henne i verden. Alle steder er forladte steder, hvor ting står som var personerne i hjemmet lige gået ud af lokalet. Det er super spændene at se de forskellige billeder og ens nysgerrighed bliver i den grad sat på en prøve. Man får nemlig en trang til at undersøge hvad der gør at lige præcis dette sted er forladt. Selvom stederne ofte er dækket i støv, så kan man næsten fornemme dampen fra kaffekoppen og og det liv der har været i hjemmet. Der kører nærmest et billede a la introen i Titanicfilmen inde i mit hoved, hvor man ser billeder af lokalerne i skibsvraget, som derefter ændre sig til de små klip hvor lokalerne er fuld af liv, musik og Leo der står og smiler charmerende til Kate winslet for enden af trappen. Okay måske får man ikke lige en fornemmelse af Leonardo Dicaprio ved at læse i bogen. Men man får helt klart en forestilling omkring hvordan ejeren har siddet og brugt timevis af sin tid på sit modeltog og hvordan der tidligere har været fuld af liv og glade børn i forlystelsesparken. Det er meget lidt tekst der følger med til billederne. Derfor får fantastien frit spild når der kigges på billederne og det er virkelig befriende.

Egentlig var det meningen at jeg ville udvælge mine ynglingsbilleder fra bogen. Men det er alt for svært. Jeg kan ikke beslutte mig for om det er mest spændene med de klassiske små huse fra Danmark eller om det er de vilde flotte bygninger fra udlandet der fanger min interesse mest. For begge dele er lige spændene og man får virkelig lyst til selv at tage afsted og opsøge lignende steder og undersøge historien bag stederne.

Bogen er virkelig spændene og har bestemt ikke ændret på mit ønske om at læse Vol. 1 og Vol. 2 også. Tværtimod, nu er jeg stensikker på at de også skal hjem i min samling. Alle tre bøger kan købes lige her og er perfekt til julegave ønsket, til både mænd og kvinder som interessere sig for den slags.

Camilla Maria Andersen

Jeg har blogget siden 2012 og har fokus på plussize tøj, indretning, beautymusthave, accessories m.m. Jeg blogger desuden hudløst ærligt om min depression og angst, samt kampen i mit vægttab. Du kan også følge bloggen på Instagram, søg efter @camilli.dk

More Posts - Website

Skriv et svar